"Mijn topmoment: na drie jaar meedoen aan debatwedstrijden!"
Marie-Anne Garcia, Vlier-debater in hart en nieren
Tijdens de debatlessen heb ik geleerd om te spreken in het openbaar en om mijn gedachten beter te verwoorden. Medeleerlingen die eerst niet in het openbaar durfden te spreken, bloeiden helemaal op.
"Ik word enthousiast van het puzzelen met Latijn, de wetenschapstaal van vroeger"
Bedirhan Özdil, gymnasium leerling Het Vlier.
Op het gymnasium heb ik geleerd kritisch naar teksten te kijken. Je krijgt veel geschiedkundige en culturele kennis mee die ook invloed heeft op onze tijd. En dat allemaal voor een lesuur extra in de week.
"Onze zoon is hier goed begeleid, ik weet niet waar hij anders terecht was gekomen"
Jolanda Gilles, ouder van Twan die in het expertisepunt begeleid werd.
Onze zoon Twan heeft Asperger, een vorm van autisme. Hij is fantastisch opgevangen. Hij kreeg een aangepast rooster en er werden goede afspraken gemaakt. Daarom heeft hij nu zijn diploma!
"Bij het vernieuwde profielwerkstuk havo kunnen leerlingen veel grootser denken"
Kevin van de Wassenberg, coördinator PWS-havo
We koppelen het profielwerkstuk niet meer aan één vak. We werken met meerdere leerlingen samen ideeën uit. Zo leer je om veel groter te denken, buiten de kaders van een bepaald vak.
"Als je op Het Vlier iets bijzonders wilt, is er veel mogelijk"
Rinske Groot Koerkamp, docent economie
We zeggen op Het Vlier niet vaak ‘nee’. We zijn open en volwassen naar elkaar. We weten wat er verwacht wordt. Is er iets aan de hand? De deur staat altijd open. Ook voor goede ideeën!